Gå til hoved-indhold

Richelsens fortæller om vingesejlet - de ikke har

Alinghi opdagede for sent at BMW Óracle kom med vingesejl. "Vi gik fra skal, skal ikke, til kan, kan ikke," fortæller designer Michael Richelsen til minbaad.dk i et eksklusivt interview.

AC-sejlads udskudt nogle timer - ny bane i dag

Vi har netop talt med Alinghis danske designer Michael Richelsen, der er på vandet ud for Valencia. Læs lyninterview. Se også video. Intentioner om at sejle 16.25 med 13 sømil opkryds (kl 16.13)

Bertarelli: Vil du ansættes i Alinghi?

Ernesto Bertarelli førte ordet på pressemødet, som han gjorde det på vandet, da han styrede til et tab på 15 minutter i første America's Cup-sejlads. Alinghi havde for meget sejl oppe i dag, lød en forklaring. Designer virkede noget rystet.

Vi møder verdens største egoer i sejlsport

Vi kommer direkte fra pressemøde i Valencia, hvor Alinghi og BMW Oracle ikke ville være i samme lokale. Måske fordi de normalt slås i retslokalerne. Larry Ellison tog mest sympati, mens Bertarelli talte hånligt til en tysk kollega. Her får du først et udpluk fra vinderne Coutts, Spithill og Ellison.

Alinghi’s hovedpine: Modstanders vingesejl

BMW Oracle Racing gik over en knob hurtigere på kryds og dobbelt så meget på læns end de forsvarende America’s Cup-vindere Alinghi, der tabte med 3,5 km i let vejr, der skulle være Alinghi-katamaranens favoritvejr. Få tror nu på Alinghi.

Live fra America's Cup

Troels Lykke er taget på vandet og sender løbende nyt fra Valencia, hvor Alinghi møder BMW Oracle Racing. Senest opdateret klokken 17.19

Brad Butterworth: Vi sejler måske i morgen

Der er lovet 15-20 knobs vind til fredagens AC-sejlads. Men om eftermiddagen falder styrken. "Jeg tror vi sejler i morgen eftermiddag," siger Alinghi-skipper Brad Butterworth til minbaad.dk. Første start er tidligst klokken 12 fredag (opdateret 21.51)

'USA' får aldrig vingesejlet ned

Derfor overvåges fartmonsteret af tre mand døgnet rundt, mens den ligger for svaj mellem AC-dysterne. Det 68 meter vingesejl kan ikke sejle under Storebæltsbroen. Hestbæk var Inside BMW Oracle.

Classic Fyn Rundt nu også for tursejlere

Og så kan man ikke finde overaltvindere længere hos Classic Fyn Rundt i Kerteminde.

Gram-Hansen nu rådgiver for Mascalzone

Hvad: Louis Vuitton Serie 2010. Hvem: Mascalzone Latino Audi Team med Jes Gram-Hansen, men uden sin makker Rasmus Køstner.