Gå til hoved-indhold
Ebler gast Niels Kinch tog svømmetag ud for klippeøen.Kapsejlads
Ebler gast Niels Kinch tog svømmetag ud for klippeøen.

Danish Open var branding for fulde sejl

Da spileren gik op, og vinderen Adam Minoprio styrede mod mål, var det massiv bornholmsk eksponering i den store verden.

Af Troels Lykke |

På spileren stod der med store typer »Bright Green Island Bornholm«, og billedet, som i disse dage går verden rundt, sørger for massiv omtale til vores ø, skriver Bornholmstidende.dk

Det anslås, at omkring 300 millioner tv-seere verden rundt fulgte med på finaledagen af den danske afdeling af verdensmesterskabet i matchrace, World Match Racing Tour. Og det er noget, der kan bruges.

- Det er en reklame, der er uovertruffen for øen, siger Kim Caspersen, direktør for Destination Bornholm.

- Jeg er ikke i tvivl om, at det har været stort. Men hvor stort, det er endnu svært at sige.

Erhvervsambassadør Lene Grønning prydede i aftes tv-skærmene i alverdens lande i et interview med World Tour'ens producer Digby Fox. Ledaget af et minut med stemningsbilleder fra Bornholm fortalte hun om »Bright Green Island«.

- Og den markedsføringsform er ubetalelig og unik, siger Lene Grønning.

- At vi er blevet budt ind til på den måde at få gjort reklame for vores ø, det er rigtig stort.

Kilde: Bornholms Tidende

Motor
content-loader
content-loader
content-loader