Minbaad.dk fremhæves i Journalisten
Vi nævnes i stor artikel i fagbladet Journalisten: 'Rumlen i underskoven', der fortæller at internettet har stjålet publicerings-monopolet. 19.500 sejlere læser minbaad.dk hver måned. Besøgstallet er 72.000. Se liste over andre nye sites med succes.
"Den her periode i journalistikken har potentiale til at blive den mest kreative og innovative periode, fordi det er så nemt og billigt at komme i gang med at publicere indhold, siger Rune Michelsen, lektor i journalistik på SDU.
Underskoven i mediebilledet er broget. Nogle medier er mellemstore mediearbejdspladser med DJ-overenskomst, mens andre er dybt specialiceret nichemedier om poker, sejlbåde og popmusik, skriver Journalisten.
Og netmedier er lige så gode som de trykte, mener Kim Elmos, formand for webjournalist-foreningen DONA.
Et seriøst medie skal ikke defineres ud fra, hvordan det laves, men hvad det bidrager med, forklarer formanden.
I artiklen er Minbaad.dk - nyheder til sejlere, vist som en eksempel på websites i underskoven.
Startede i 2008 - med Kronprinsen
Minbaad.dk startede i april 2008. Den første artikel var med et interview af Kronprinsen under Farr 40 VM. Sitet har 19.500 unikke læsere og 72.000 besøgende om måneden, ifølge Google Analytics.
Mitbaadmarked.dk er integreret med minbaad.dk og det seneste site minmotorbaad.dk.
Minbaad.dk var det første bådmedie herhjemme, som anvendte web-tv. Den del blev løftet af filmklipperen Mikkel Sangstad fra Cosmo Klip.
Eneste bådmedie til mobiltelefon
Minbaad.dk er også eneste bådmedie i Danmark, som er tilpasset mobiltelefonen med sitet mobil.minbaad.dk/
Minbaad.dk ejes og drives af Troels Lykke, der supportes af fotograf Søren Svarre og freelancejournalisterne Jakob Johannsen og Morten Terf Andersen.
Sitet drives udelukkende af annonceindtægter. Minbaad.dk har holdt foredrag på Danmarks Journalisthøjskole om sitet også overfor Freelancegruppen på et seminar i Helsingør.
Øvrige artikler der nævnes i artiklen: