Manden der skal skaffe 5 mio kr. til Gram-Hansen og Køstner
SponsorComs Ole Egeblad, der var involveret i Bjarne Riis' CSC-sponsorat, skal med Gram-Hansen og Køstner, skaffe 5-10 mio. kroner til Extreme Challenger-holdet. Vi taler med Egeblad.
Med mere end 20 års professionel erfaring inden for sponsoreringens univers har Ole Egeblad et indgående kendskab til, hvordan man bedst muligt udnytter værdien i et sponsorat og ikke mindst, hvordan man finder det helt rigtige sponsorat til sin virksomhed.
SponsorCom´s kernekompetence er stor ekspertise og erfaring fra sponsors side af bordet. Ole Egeblad ved med sine 7 års erfaring fra CSC som "Director of Global Sponsorships", hvad der virker og ikke virker i det meget komplekse "sponsor-univers".
Og det er netop de egenskaber, som Jes Gram-Hansen og Rasmus Køstner får brug for i år, hvis de skal have sponsorer.
Hele verden som hjemmebane
Ole Egeblad, der selv er tidligere topsurfer på OL-plan, siger til minbaad.dk:
"Min rolle vil være garant for, at sponsorer kan få valuta for pengene. Extreme 40 projektet er i udgangspunktet interessant, hvor man har hele verden som sin hjemmebane. For den rigtige sponsor er Gram-Hansen og Køstners projekt interessant. Og i sejlsportssammenhæng er det ikke et dyrt projekt."
Firmaer ønsker oplevelser, det oplevede Ole Egeblad, da CSC sponsorerede Riis's cykelhold. Her blev kunder inviteret til Tour de France.
"Firmaer ønsker oplevelser de ikke kan få andre steder, som fx Tour de France og det samme vil man få i et Extreme 40-projekt," siger Ole Egeblad.
Extreme Challenger er et projekt, hvor i alt 16 sejlere er involveret, forklarer Rasmus Køstner.
Kendte danske sejlernavne i projektet er bl.a. AC-sejlerne Neergaard, Dolmer, Kamp, Radich, Røssberg.