Gå til hoved-indhold
Hans Natorp står med DS Strategi 2011 på Boat Show 2011 i Fredericia, hvor han holdte et oplagt indlæg. Foto: Troels LykkeSejlklubber
Hans Natorp står med DS Strategi 2011 på Boat Show 2011 i Fredericia, hvor han holdte et oplagt indlæg. Foto: Troels Lykke

Tre fokusområder i DS Strategi 2011

80 sejlere i ni udvalg har i måneder talt om visioner og strategi. Det har resulteret i tre fokusområder, fortalte DS-formand Hans Natorp, der ser DS Strategi, som et redskab til alle i sejlsporten

Af Troels Lykke |

De tre indsatsområder fra DS Strategi 2011:

Sejlerfokus
Vi skal skabe rammer og sætte standarder. Der skal træffes aktive valg, og der skal anvises en vej for de mange udviklingsspor, der er i sejlsporten. Sejlerfokus er værdigrundlaget - fællesnævneren - for vores beslutninger og prioriteringer, når vi i Dansk Sejlunion skaber rammer.

Den danske Model
Vi skal påtage os en rolle og et ansvar over for sejlsportens interessenter, hvor det er nødvendigt og fremmende for sejlsporten. Den danske Model er rollemo-dellen for os alle i Dansk Sejlunion og i sejlsporten i de fællesskaber, vi indgår i.

Kommunikation
Vi skal i vores kommunikation og profil være progressive og udnytte alle medier bedst muligt.

Redskab til alle

Formand for Dansk Sejlunion, Hans Natorp forklarede om de tre fokusområder og sagde blandt andet til minbaad.dk i Fredericia:

"Med DS Strategi 2011 har vi nu har ey redskab til alle i sejlsporten og selv er vi meget tilfredse med den nye strategi, som giver DS' bestyrelse et bredere mandat at arbejde med, efter at 80 personer har arbejdet med strategi og de ni udvalg skulle ikke bare skrive at vi skal blive bedre til det og det, men også hvordan, så det blev konkret," siger Hans Natorp, der betragter stragien, som noget, der skal evalueres til stadighed.

"Vi skal være sejlernes organisation, mere end klubbernes organisation," siger Natorp.

Se DS Strategi 2011 her

Motor
content-loader
content-loader
content-loader