Derfor indgår eb.dk og minbaad.dk et samarbejde
Minbaad.dk vokser efter samarbejdet med Ekstrabladet.dk. - De mange nye læsere er vigtig for et annoncebaseret medie, siger minbaad.dks bestyrelsesformand Morten Lorenzen.
Eb.dk bringer nu artikler fra minbaad.dks redaktion og der linkes tilbage til minbaad.dk, hvilket allerede har givet flere tusinde nye læsere her på sitet.
Og det er blandt andet årsagen til at minbaad.dk indgår dette samarbejde med landets største netbaserede nyhedsmedie, eb.dk, der har 1,6 mio. unikke læsere om måneden. Sitet slår fx bt.dk og politiken.dk med flere hundrede tusinde læsere.
Bestyrelsesformand for minbaad.dk, Morten Lorenzen udtrykker det således:
-Som annoncebaseret bådmedie, er det vigtigt at vi har så mange læsere som muligt. Et strategisk samarbejde med eb.dk betyder, at vi får adgang til en stor mængde potentielle læsere. Det er ganske enkelt et spørgsmål om at udleve vores potentiale og tiltrække læsere og annoncører.
Sejlsport i landsdækkende medier
Han ser også gerne mere bådstof i landsdækkende medier.
- På det mere idealistiske plan, så har vi et måske naivt ønske, om at kunne få lidt mere sejlsport i de generelle medier. De store redaktioner på landets dagblade, prioriterer ikke sejlsport højt - de prioritere faktisk slet ikke sejlsport, hvilket tydeligt viser sig i dækningen af sejlsport. Med dette samarbejde, kan vi i hvert fald sikre, at Ekstra Bladets læsere får lidt mere information end tidligere. Og samtidig får vi flere læsere på minbaad.dk, der er landets største bådsite, der ikke har et blad at vise hensyn til.
Eb.dk: Et ben mere at stå på
Net-redaktør på eb.dk, Anders Berner, siger om samarbejdet med minbaad.dk:
-Nu har vi et ekstra ben at stå på overfor vores læsere og det er vigtigt i kampen om at få flere læsere.
Dertil skal lægges at netaviserne og specialmedier som minbaad.dk får flere og flere læsere. Nettet er fremtiden for nyheder og andre ting, det ses også da færre og færre læser aviser og magasiner.
Ifølge FDIM gik netbaseret annoncer frem med 20 procent i 2010 i Europa, mens det gik tilbage for aviser og magasiner.