Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Frank Aaen holder hånden over Mærsk, da erhvervstrafikken, der belaster Lyngby Radio, mere end lystbådene, ikke skal bidrage til driften af nødtjenesten.

Kun de Radikale fra regeringen hørte på Sejlunionen

Frank Aaen (EL) og Jesper Petersen (SF) gik da Sejlunionen gik ind ad døren og sku forklare sig i Skatteudvalget. - Det var mangel på respekt, siger DS-formand, Hans Natorp, til minbaad.dk.

Af Troels Lykke |

Enhedslistens finansordfører, Frank Aaen, fortalte i går til Ritzau, at han gerne lytter til Dansk Sejlunions synspunkter. Han oplyser til Jyllands-Posten, at han var forhindret i at komme grundet andre møder.

Og Steen Wintlev var da også på forhånd blevet advaret om, at han ikke kunne forvente, at alle medlemmer af Skatteudvalget ville møde op. Men han savner alligevel diskussionen med de partier, som vil hæve afgiften.

"Det var som at gå til fest med vennerne. Så der var god stemning. Men demokratiet handler jo ikke om at gå til fest," siger Steen Wintlev til Ritzau, skriver JP.dk.

Hans Natorp: Mangel på respekt

Hans Natorp fremførte Sejlunionens krav, da han med Dan Ibsen og Steen Wintlev havde foretræde foran Folketingets skatteudvalg, men kun Nadeem Farooq (R) var mødt op på vegne af de partier, som vil hæve afgiften.

- Vi fik afleveret vores budskab skarpt og præcist og der kom opklarende og uddybende spørgsmål, men desværre må jeg konstatere det var uden politikere fra Enhedslisten, Socialdemokratiet og SF og det var mangel på respekt, siger Hans Natorp til minbaad.dk.

Lad os kalde en spade for en spade

Om sagen siger Hans Natorp:

- Lad os kalde en spade for en spade, nemlig at få skat på lystbåden, retorikken peger kun på, at politikerne kun skal have penge i kassen, men hvorfor lige ramme et fritidssegment som sejlsport.

- Vi vil gerne i dialog med politikerne, men i stedet har de givet os en høringsfrist på fire dage. Men nu sørger vi hele tiden på at fodre vores politikere med fakta, til begge sider i salen, for som vi ser det, så er afgiften alt for unuanceret. Lystsejlere belaster med 13 til 17 procent på den maritime nødtjeneste, mens erhvervstrafikken belaster med 21 procent, et beredskab, som der er forpligtet til at være der for netop erhvervstrafikken, siger Natorp.

Vi går udfra at Enhedslisten og SF var tilstede, da Danboat havde foretræde en halv time tidligere.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader