Nordjyske Medier køber JSL Media A/S - BådNyt får nye muligheder
Fra 1. januar overtager NORDJYSKE Medier JSL Media A/S, der udgiver ’MAD&venner’, ’GOLFmagasinet’, ’BådNyt’, ’Bil Ekspressen’, ’JAGT, Vildt & Våben’ samt ’Vi med Hund’.
Jesper Sehested Lund fortsætter som administrerende direktør i selskabet, som han etablerede med udgivelsen af ’Vi med Hund’ i 2006.
Undervejs er der kommet fem magasiner til, således at der i dag er 431.000 læsere af de seks danske magasintitler. JSL Media, der fortsat skal drives fra København, beskæftiger 28 medarbejdere.
I forbindelse med overtagelsen siger Jesper Sehested Lund:
”Mediebranchen undergår i disse år betydelige forandringer. Forandringer, som giver os som magasinudgiver af fokuserede udgivelser en række spændende og helt nye muligheder for at udvikle vores forretning og for at udnytte vort indhold på nye måder og på andre platforme. Derfor er jeg glad for, at NORDJYSKE Medier med sine mange ressourcer og kompetencer kan være med til for alvor at sætte strøm til JSL Media, og at vi sammen kan skabe JSL Media version 2.0.”
NORDJYSKE Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, er tilfreds med overtagelsen:
”Den er et led i at skabe yderligere vækst i NORDJYSKE Mediers digitale forretningsudvikling, som vi styrker dels ved egen kraft, dels ved akkvisitioner. JSL Media passer godt ind i den strategi, og de kendte kvalitetsmagasiner og brands skal være grundlaget for en ny digital overbygning. Samtidig ønsker vi naturligvis fortsat at udgive de trykte magasiner, som vi ser mange muligheder i.”
Redaktør Morten Brandt er optimistisk på BådNyts vegne efter overtagelsen. Til minbaad.dk fortæller han:
- BådNyt får nu en saltvandsindsprøjtning og det betyder, at vi endelig får mulighed for at realisere de mange ideer vi har om at være til stede og betydeligt mere synlige digitalt.