Når blikfanget stjæler budskabet
Markedsføring kan gøres på mange måder. På Boat Show i Fredericia går Bladt Diesel mere effektivt til værks. For effektivt?
Mange besøgende stoppede i går lørdag op ud for Bladt Diesel der normalt holder til i Rødekro.
Og det var ikke på grund af de ikke så ophidsende dieselmotorer. Men forhandleren af Bladt Diesel gik i gang med at overbevise journalisten om hvor fortræffelig dieselmotorerne er.
Og de er helt sikkert fine, men to unge, smilende, letpåklædte kvinder med en meget åben udskæring, stjal totalt billedet.
Jeg forstod ikke noget som helst af det han forklarede om bundtræk og omdrejninger. Jeg var fjern i blikket.
Ikke mindst fordi jeg havde fotograferet de to kvinder, der poserede ved en plakat fra Bladt Diesel og Messe C's journalist og fotograf gik efter næsten samme motiv, dog med forhandleren i midten.
En kaldte forhandleren for 'sugar daddy', ja, altså det var meget svært at forstå det med de motorer, når der er et blikfang, der forstyrrer.
Uprofessionel, ja, men jeg lover Jer, Bladt Diesel, at jeg nok skal prøve at forstå hvad der er Jeres motorer kan.
Boat Show har åbent i dag og på torsdag er der VIP-dag, mens udstillingen kører normalt fra fredag til søndag i næste uge.
Men hvad siger du, virker den slags PR positivt for dig?