Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Sådan ser en langkølet Knarr ud. I Danmark holder de primært til i Skovshoved.

Knarr-sejler svarer igen: Et kys på Gilleleje havn

- Under min havnemanøvre med motor i Gilleleje havn mistede min forgast fodfæstet hvorpå han ikke kunne støde ordentlig fra på Hans Jacobsens Hallberg Rassy, skriver Knarr-sejler i modsvar.

Af Troels Lykke |

Læserbrev fra Henrik Nistrup Madsen, Knarr-sejler fra Rungsted. Sejleren ramte Hallberg-Rassy 312 i Gilleleje:

Fredag aften den 1. august fik Hans Jacobsen uventede gæster på Gilleleje havn.

Under min havnemanøvre med motor i Gilleleje havn mistede min forgast fodfæstet hvorpå han ikke kunne støde ordentlig fra på Hans Jacobsens båd hvor vi havde planlagt at lægge os uden på, på denne smukke sommeraften med en propfyldt havn i Gilleleje.

Min gast tabte i øvrigt den ene fender i vandet ved samme lejlighed. Min Knarr ramte Hans Jacobsens båd med det som mange nok vil kalde et 'kys', da farten var tilnærmelsesvis nul.

I et langt forløb herefter hvor vi fik kendskab til et større leksikon i uforskammetheder lykkedes det mig at give Hans Jacobsen mit navn, min adresse, mit telefon nummer, mit bådnavn, mit bådnummer, min hjemmehavn og mit forsikringsselskab således at vi kunne få sendt sagen til mit forsikringsselskab når det var lykkedes Hans Jacobsen at identificere skaden.

Det var ikke umiddelbart muligt, men da Hans Jacobsen ikke kunne finde skaden, men var nervøs for at skaden kunne opstå på et senere tidspunkt.

Talent for uforskammetheder

Det næste jeg erfarer er en artikel i minbaad.dk i sidste uge som har fanget Hans Jacobsens sindstilstand på glimrende vis som et kapitel nummer to i Hans Jacobsens talent for uforskammetheder samt et tagselvbord i injurier.

Jeg må indrømme at det ikke lige er min stil at skulle underholde den danske sejlerverden med en pinlig tvist mellem to sejlere( der er ca. 2000 af slagsen i Danmark om året), så jeg foreslog Redaktionen på min båd at tage artiklen af nettet med en redaktionel kommentar om at minbaa.dk, ikke beskæftiger sig med den slags tvister.

Dette forslået efter at artiklen er redigeret over nogle gange med fjernelse navne, forsikringsselskaber og sidst fjernelse af Hans Jacobsens postulat om min alkoholpromille.

Desværre er det ikke lykkes at overbevise redaktionen hvorfor jeg har taget  i mod tilbuddet om et indlæg fra min side....en i øvrigt god skik når to parter er oppe og tottes.

Jeg har valgt at gøre dette ved at stille nogle simple spørgsmål:
 1.Hvordan kunne Hans Jacobsen vide med hvilken vinkel jeg ramte hans båd når han befandt sig under dæk nydende livets glæder?
 2.Hvordan lykkedes det Hans Jacobsen at få alle min personlige oplysninger når jeg flygtede ud af havnen?
 3.Hvordan betaler man havnepenge når man er på vandet og flygter ud af havnen? Er det et nyt system i danske havne?
 4.Hvordan kunne Hans Jacobsen se nummeret på min Knarr når vi sejlede på motor uden sejl?
 5.Hvordan kan Hans Jacobsen bestemme alkoholprocenter uden blodprøver og ballon? Så vidt jeg ved kan selv ikke politiet dette?
 6.Hvad er sammenhængen mellem den danske Medicinal industri og uheld i de danske havne
 7.Hvad er sammenhængen mellem sejlere som er direktører og uheld i danske havne.

Og endeligt hvordan er det lykkedes Hans Jacobsen at lægge skyld på to andre Knarr sejlere, den ene Admiralen( Knarr klassen betegnelse for den arbejdende bestyrelsesformand) samt alle danske Knarr sejlere i forbindelse med dette uheld. og sidst for ikke at glemme to danske forsikringsselskaber!!

Jeg har sejlet Knarr de sidste 30 år uden et uheld med andre både, er fuldt forsikret uden selvrisiko og nu venter vi alle på at Hans Jacobsen finder skaden og holder op med at sende flere email etc.

Hans Jacobsen vil krigen men jeg tror danske sejlere vil sejle så jeg foreslår vi lader Hans Jacobsen fortsætte sin krig nede i sin kahyt så kan vi andre nyde sejlerlivet i fred og ro.

MVH
Henrik Nistrup Madsen

Motor
content-loader
content-loader
content-loader