Wyon og Jensen nød drømmesejlads i F18 i Caribien
Vallensbæk-sejlerne Penny Wyon og Jan Jensen sluttede på en samlet 17. plads ud af 58 deltagere på St. Barth i Caribien, blandt OL-topsejlere og verdensmestre.
En fornem og absolut godkendt placering, taget i betragtning at feltet var fyldt OL-kampagner, rockstjerner og Champions.
Den danske båd bliver næstbedste mixbesætning ud af 10 deltagende, kun overgået af Nacra17-verdensmesterene Billy Besson & Marie Riou, der lige nu ligger i en lovende OL-kampagne.
"Vi er godt tilfredse med resultatet. Vi sejlede godt og fik et par rigtig stærke skalpe undervejs" siger Jan Jensen.
Det har været blæsevejr i det karibiske hav i ugens løb. Sidste sejlads måtte afblæses undervejs, da for mange både lå kæntrede til at det var sikkerhedsmæssigt forsvarligt, vurderede sejladsledelsen.
Dyr dag på vandet
Jan og Penny kom heller ikke helt igennem uden skrammer, viser et foto af 5-6 knækkede sejlpinde og en rorpindsforlænger.
"En båd lægger sig lige foran os, så vi var chanceløse. Det har været en dyr dag på vandet idag, men det var det hele værd", skriver Penny på FB.
Topstriden mellem to franske både blev også delvist afgjort af, at Groupama's Frank Cammas i en intens spilerfight oversatsede, kæntrede og måtte have diskvalificerende hjælp for at komme op igen. Dermed smed Cammas vitale point til Morgan La Graviere & Armaud Jarlegan, der vinder stævnet.
En uges drømmesejlads blev søndag aften behørigt rundet af med præmier og beachparty.
”Det har været en oplevelse uden lige, 2 dages træning og 4 dages kapsejlads i fantastiske omgivelser. Vi har sejlet i oceanbølger sammen med havskildpadder, imod verden bedste F18 sejlere,” siger Jan Jensen.
Tilbage er et 6 timers vindue til at splitte båden ad og pakke containeren, og derfra står den på et par dages afslapning. Som Jan let grinende bemærker; "efter en uges caribian dreamsailing, har man da brug for at slappe af".
Penny vasker spiler.
Jan og Penny kom heller ikke helt igennem uden skrammer, viser et foto af 5-6 knækkede sejlpinde og en rorpindsforlænger, fortæller Anders Liebst fra Dansk F 18 klub.