Gå til hoved-indhold
Udstyr
Standardversionen af Dragonfly 25 får en 10.50 m roterende mast af aluminium, og sportsudgaven en 11.80 m roterende carbon mast.

Smugkig på den nye Dragonfly 25

Nu begynder den nye ”billige” Dragonfly 25 at tage form. Ikke alt er på plads endnu, men prisen for en standardversion bliver ca. 650.000 kr. Hele 11 er solgt allerede, men ingen til Danmark.

Af katrine bertelsen |

Quorning Boats er nu klar med præsentationen af den nye Dragonfly 25. Trimaranen kommer i to versioner: En standardudgave med med et ror i midterskroget, og en Sportsversion med med to ror, et i hvert sideskrog. Begge udgaver af ror kan trækkes op.

Begge typer har et kickup centerboard, der er placeret i hovedskroget. For at give mere plads inde i båden er centerboardet sat under bagbords sofa.

Standardversionen af Dragonfly 25 får en 10.50 m roterende mast af aluminium, og sportsudgaven har en 11.80 m roterende carbon mast. Størrelsen på sejl er stadig i designfasen, så sejlarealet kendes ikke endnu.

Skrogene er i et helt nyt design, stadig med asymmetrisk facon for at få bedre løft, men også for at få bedre opdrift, hvor det behøves. Quorning Boats siger, at med det nye hydrodynamiske design, bliver det bliver sjovere at presse båden.

Dragonfly 25 er udstyret med en udenbordsmotor, der er monteret på agterspejlet, og betjenes manuelt. Under dørken i cockpittet agter, er der plads til tovværk, fendere og en ekstra brændstoftank.

Specifikationer:

  • Length : 7.65 m ( 25`feet )
  • Length folded : 8.95 m.
  • Beam saling : 5.80 m.
  • Beam folded : 2.30 m.
  • Draft : 0.35 m
  • Draft incl board: 1.50 m
  • Weight : 1050 Kg.
  • Trailerweight : 1500 Kg.
  • Standard Mast : 10.50 m.
  • Sport Mast : 11.80 m.
  • Floats volume : 160 %

Basisprisen for en standardmodel inkl. storsejl og selvslående forsejl og en 5 Hk motor ab værft bliver ca. 650.000 kr inkl. moms.

Prisen på sportsversionen må vente lidt, da båden er mere kompleks, og alle detaljer ikke er helt på plads endnu.

Standardudgaven af Dragonfly 25 får verdenspremiere på Boot Düsseldorf i januar 2015.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader