Gå til hoved-indhold
Test

Se test af den anmelderroste Arcona 380

BådNyt/minbaad.dk testede båden i Stockholm i denne uge, men allerede nu har vores kolleger på hamnen.se produceret en video af den hurtige familieracer, der afløser Arcona 370 og 400.

Af Troels Lykke |

Her tester vi Arcona 380 i Gustavberg, lige udenfor Stockholm, hvor Arconas hovedkontor ligger. Båden er bygget i Estland, hvor der er 35 ansat på et meget moderne værft med CNC-fræsere og andet. Båden har kostet 3,5 mio. svenske kroner at udvikle, fortæller Arconas ejer, Torgny, der her sejler båden i et frisk pust. Båden sælges af Skovgaard-Mortensen i Hundige havn. Foto: Troels Lykke

Apteringen er i mahogni og dørken er i massiv teak. Arcona gør som Swan, der heller ikke bruger en innerskal, der gør båden tungere. Arcona mener at båden er flere hundrede kilo lettere end de fleste perfomance cruisere i samme størrelse. Foto: Troels Lykke

Deres udsendte står her ved det danske Jefa-rat, der kører som smurt i olie. Vi sejlede 7,3 knob på kryds. Arcona 380 er i en fantastisk balance. Vi måtte hive godt og grundigt i hækstaget, for at få luften ud af Ullman-sejlene. Læs testen i BådNyt og se video-interview med ejeren senere på minbaad.dk omkring båden og bådværftet med 55 ansatte.

Arcona 380

Længde (loa): 11,28 m
Længde (lwl): 10,60 m
Bredde: 3,8 m
Vægt: 6 850 kg
Dybgang: 2,10 m
Krydsstel: 86,45 kvm 
Motor: Yanmar 30 hk
Pris: Sejlklar 1,98 mio. dkr. 

Motor
content-loader
content-loader
content-loader