Ny udgave af populær bog om Rolex
For to år siden kom den første danske bog om Rolex. Den solgte i 3.000 eksemplarer. Nu er bogen genoptrykt og nyeste modeller er med, forklarer forfatter Jens Høy til minbaad.dk
Af Troels Lykke |
Rolex rimer på sejlsport og det verdensberømte mærke støtter hvert år sejsport med masser af penge fra salget af de kostbare ure.
Seneste har man indgået et sponsorat med World Sailing og Rolex kanaliserer også penge direkte til en stribe sejsportsevents kloden rundt fx Fastnet Race og Sydney Hobart Yacht Race.
For to år siden kom den første danske bog om Rolex og siden er den solgt i 3.000 eksemplarer.
Nu er bogen blevet genoptrykt og er i handlen i en revideret udgave, hvor de nyeste modeller er med.
Nye modeller med i bogen
- Selv om Rolex er et konservativt mærke, så kommer der trods alt nye modeller hvert år og de er naturligvis med i bogen. Desuden er der nye kapitler med i historien om det ikoniske mærke, siger Jens Høy.
I den nye version af bogen kan man blandt andet læse om, hvordan virksomheden hvert år støtter velgørenhed over hele verden. Desuden giver Rolex penge til kunst og kultur.
Det sker blandt andet ved programmer, hvor en etableret kunstner eller musiker over en perioden mødes med et lovende ungt talent for sammen at udvikle nye projekter.
Samtidig med udgivelsen af den nye udgave af Den Store Bog om Rolex er bogen blevet oversat til hollandsk, hvor den udkom for kort tid siden.
Den Store Bog om Rolex
Af Jens Høy & Christian Frost
200 sider, 299 kr. Peoples Press - kan købes her
Til manden, der har alt i forvejen. Et ur til 132.650 kroner. Se mere
Sådan ser den nye forside ud.