Gå til hoved-indhold
John Fisher blev slået over bord af storskødet i en ufrivillig bomning, mens båden sandsynligvis surfede over 30 knob ned af en bølge. John blev aldrig fundet. Foto: ScallywagKapsejlads
John Fisher blev slået over bord af storskødet i en ufrivillig bomning, mens båden sandsynligvis surfede over 30 knob ned af en bølge. John blev aldrig fundet. Foto: Scallywag

Kommentar til Scallywag-ulykke: Søg begrundelser i stedet for bebrejdelser

At bebrejde dødsulykke på Scallywag i Stillehavet kan sammenlignes med at bebrejde en Formel 1-kører, at han kører galt, fordi en tilskuer løber ind på banen, siger underviser Finn Jørgensen.

Af Troels Lykke |

Finn Jørgensen, mangeårig underviser i duelighed fra Københavnsområdet, har sendt følgende kommentar til minbaad.dk:

Bebrejdelser er bagud rettede og negative. Ingen gider bebrejdelser.

Begrundelser til gengæld kan skabe indsigt og dermed erfaring. De kan være fremadrettede og konstruktive.

At bebrejde hvad der skete på Scallywag i det sydlige Stillehav, kan måske sammenlignes med at bebrejde en Formel 1 kører, at han kører galt, fordi en tilskuer løber ind på banen.

Bebrejdelserne kan måske også opleves lidt ”Bolværks-matros-agtigt” og have en snært af det gamle ordsprog:

”Et er søkort at forstå,  andet at skib føre”

Så derfor vil jeg gerne appellere til minbaad.dk om at prioritere indlæg, der gør os læsere klogere via begrundet indsigt.

Sejlerhilsen

Finn Jørgensen

Motor
content-loader
content-loader
content-loader