Musto følger Helly Hansen og overtages af canadisk varehus
Sejlere kan fortsat hoppe i tøj fra Musto efter salget af Helly Hansen i sidste uge. Det bekræfter det nu tidligere norske firma overfor minbaad.dk.
Det populære sejlerbrand Musto lever en fortumlet tilværelse. I oktober blev brandet opkøbt af norske Helly Hansen. Et firma, der i sidste uge blev solgt til varehuset Canadian Tire. Her følger Musto med i kølvandet:
- I forlængelse af annonceringen i sidste uge har Canadian Tire indvilget i at opkøbe Helly Hansens brands og relaterede forretninger, herunder Musto, fastslår Charles Harrison, Helly Hansen, overfor minbaad.dk.
Musto får rolle
Sejlerne i såvel Volvo Ocean Race som deltagerne i de lokale onsdagsmatcher kan således også i fremtiden knappe Musto-jakken og trække de klassiske handsker fra selvsamme brand over hænderne.
Også Canadian Tire ønsker nemlig at satse på sejlerne. I et oplæg i forbindelse med salget i sidste uge fremlagde CEO Stephen G. Wetmore en ambitiøs plan for varehusets og Helly Hansens fælles fremtid, hvor også Musto spillede en betydelig rolle.
Det er ikke kun canadierne, der er begejstrede for handlen, der altså også omfatter Musto-brandet. Ifølge Helly Hansen byder salget ligeledes på en række fordele for outdoor-specialisten, der blev solgt for 4,8 mia. kr.:
- CTC (Canadian Tire, red.) stiller den ideelle platform til rådighed for os til fremadrettet at fremskynde vores voksende kurs og også styrke vores canadiske tilstedeværelse, fortæller Paul Stoneham, CEO, Helly Hansen, i en pressemeddelelse.