Hansen Protection skal levere redningsdragte og redningsveste til Dansk Søredningsselskab
Norske Hansen Protection skal levere SeaSwim MSAD II dragten og SeaLife Rescue Pro til de danske, frivillige reddere. Udstyr, som er udviklet og designet i samarbejde med redningsfolk fra Redningsselskapet i Norge. DSRS vil trække på de erfaringer.
Dansk Søredningsseslskab (DSRS) og Hansen Protection AS har glæden af at præsentere et langsigtet samarbejde omkring personligt udstyr til Dansk Søredningsselskab ś frivillige mandskab.
Hansen Protection er valgt som leverandør af personligt udstyr, såsom redningsdragt samt redningsvest som de vigtigteste elementer.
Udviklet til redning i Norge
SeaSwim MSAD II dragten og SeaLife Rescue Pro er udstyr, som er udviklet og designet i samarbejde med redningsfolk fra Redningsselskapet i Norge, og DSRS vil trække på disse erfaringer.
Kristian Hansen, koordinator i Dansk Søredningsselskab fortæller:
"Vi er en aktiv Organisation, som hjælper og assisterer fritidssejlere og andre brugere til søs, som har behov for hjælp hele året rundt. Vi har mere en 600 assistancer om året, hvor vi hjælper nødstedte bådejere. Det er derfor vigtigt, at vores mandskab har det helt rette og bedste udstyr, som er på markedet, således at de kan hjælpe folk, som har brug for os. Her har Hansen Protection overbevist os med deres udstyr og deres erfaring i at leverer til Organisationer, som ligner vores."
Hansen Protection jagter forbedringer
Fredrik Joachim Eriksen, Head of Personal Protection, Hansen Protection, ser frem til at arbejde sammen med den danske, frivillige organisation:
"Vi er en organisation, som i mere end 140 år har bestræbet os på at gøre vores bedste for at beskytte mennesker og værdier til søs. Vi er beæret og stolte over, at Dansk Søredningsselskab har valgt os som deres samarbejdspartner, en organisation som vi er meget imponeret af. Vi er altid imponeret over, at der er frivillige, som i deres fritid, trosser vejr og vind for at hjælpe andre mennesker, når der er behov for det. Og deres tilbagemeldinger på produkterne er vigtige i vores evige jagt på forbedringer af vores produkter, som er i konstant udvikling."