Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Direktør for Blue Bay, Dan Løwe Christiansen, ses her på Boat Show. Fotos: Troels Lykke
Kort Nyt
Firmaet forhandler blandt andet Galeon, Jeanneau, Finnmaster, Glastron og Coaster. Derudover sælges påhængsmotorer fra Yamaha.
Kort Nyt

Bluebay Marine leverede overskud på 1,84 mio. kroner i 2018

Bådhandleren ved Silkeborg havde en god afslutning på 2018. På Boat Show, hvor Blue Bay var blandt de største udstillere, fik firmaet samtidig mange gode kontakter til kommende salg. I 2017 var overskuddet på 2,1 mio. kr. Opdateret 20.3.

Af Troels lykke |

Usædvanligt for bådbranchen oplevede en af Silkeborgs bådforhandlere, Bluebay Marine et stort salg af både i vinterperioden.

Det gav et overskud på 1,84 mio. kroner i 2018, hvilket er en tilbagegang i forhold til 2017, hvor overskuddet var på 2,1 mio. kroner, erfarer motorbaadsnyt.dk, der nu har fået læst CVR-registret, hvor oplysningerne står.

Bluebay Marine flytter en kilometer væk og derfor i år starter et nyt byggeri ved Kejlstrup Tværvej ved Silkeborg.

Firmaet får 2.400 kvadratmeter under tag på en 7600 kvadratmeter grund.

Forretningsstrategi virker

Til Midtjyllands Avis forklarer Dan Løwe Christiansen, der etablerede Bluebay Marine i 2004:

- Vi har haft et bemærkelsesværdigt stort salg i sidste kvartal af 2018. Det er ellers normalt uden for sæson, men der var pres på lige til den 29. december, og vi har modtaget et stort antal ordrer, som først skal leveres i første kvartal i år. Dermed kan vi allerede nu sige, at de handler vil medvirke til en øget omsætning og indtjening her i 2019.

Succes med strategien hos Bluebay Marine virkede med forhandling af otte forskellige bådmærker med bl.a. Galeon, Jeanneau, Finnmaster, Glastron og Coaster. Derudover sælges påhængsmotorer fra Yamaha.

Udover at det generelt går økonomisk godt i samfundet, og dermed går godt for de danske bådforhandleres kunder, ligesom det er blevet nemmere at låne penge i bankerne, så er det ifølge Dan Løwe Christiansen Bluebay Marines forretningsstrategi, der for alvor er slået igennem i løbet af 2018.

Digital investering

- Vi har investeret massivt i det digitale. Vi har fået it-systemer, der forenkler alle processer, og vi følger kunderne tæt og sikrer stor kundeservice. Kunderne føler sig i gode hænder hos os, hvor de får god vejledning og al den tid, de har brug for, førend de får valgt netop dén båd, der er den rette til dem. Nogle kunder kan være både et, to og tre år om at beslutte sig, siger Dan Løwe Christiansen.

Han kan også se tilbage på et 2018, der samlet set var helt forrygende for Silkeborg-virksomheden. Igen blev det et år med godt gang i salget og et pænt overskud på bundlinjen, og det sidste på trods af de store digitale investeringer.

Dan Løwe Christiansen fortæller, at han er gået mere end 20 procent frem i omsætning, og at der i februar var to måneders ventetid på værkestedet. Firmaet, der har ni ansatte, mangler således en bådmekanikerlærling.

Kilde: Midtjyllands Avis

Motor
content-loader
content-loader
content-loader