Gå til hoved-indhold
Havne

Nyt partnerskab skal fremme sejlerturismen med udgivelse i havnene

Til sejlersæsonen 2022 springer magasinet Sejlerens ud i en ny specialudgave med flere artikler, sejlerrelevante oplysninger for de mange nye sejlerfamilier og naturligvis havnebeskrivelser fra de danske lystbådehavne. 

Af Troels Lykke |

Udgivelsen er et led i et fælles samarbejde mellem tre maritime partnere, Sejlerens, Danske Tursejlere og Foreningen af Lystbådehavne I Danmark (FLID). Målet er at vise danske og udenlandske sejlere de oplevelser, havnene og farvandene byder på og gerne tiltrække flere turister. 

Igennem flere år har Sejlerens magasin været et klassisk og kendt havnemagasin for en præsentation af lystbådehavnene i Danmark og i Nordtyskland. 

I det kommende nummer, som de to danske partnere er en del af, er det udelukkende de danske lystbådehavne, der er i fokus.

- Udover opdaterede havnebeskrivelser vil der være inspirerende artikler til alle sejlere om spændende oplevelsesmuligheder i de danske farvande, det gode sejlerliv, godt sømandskab, turbøjer og ankerpladser, skriver Danske Tursejlere til pressen.

Budskaber om sejladssikkerhed

Der vil også være budskaber om sejladssikkerhed og særlige regler for lystsejlads i de danske farvande samt mange andre havnerelevante informationer.

Fra Sejlerens kontor i Eckernförde udtaler direktør Nina Schubert:

- Vi hilser det nye samarbejde velkommen, det kan give ny styrke til Sejlerens og herigennem bevare sin topplacering som det foretrukne inspirationsmagasin til alle fritidssejlere.

En del af samarbejdet går ud på at få så mange lystbådehavne repræsenteret som muligt, påpeger Jesper Højenvang, direktør i FLID:

- Magasinet vil blive distribueret, ikke kun til danske havne, men også til nordtyske havne for at tiltrække endnu flere tyske sejlere. For os i FLID er det vigtigt at vise den mangfoldighed af lystbådehavne, vi har i Danmark på en måde, der er attraktiv for gæstesejlerne og indbyder sejlerturisterne til at blive en dag ekstra.

Tilbud til fritidssejlere

Det er ikke kun de udenlandske sejlere, der sættes i rampelyset. Også de danske sejlere skal have gavn af det nye magasin:

- Vore ønsker for det nye samarbejde er, at viften af spændende tilbud til alle fritidssejlere i de danske farvande bliver kommunikeret så stærkt som muligt, siger forretningsfører Leif Nielsen fra Danske Tursejlere, der blandt andet byder ind med Blå Oplevelser.

Kommunikationen vil blive yderligere forstærket af, at de tre samarbejdspartnere stiller deres respektive medier til rådighed for den nye kommunikationsindsats.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader