Gå til hoved-indhold
Udstyr
Gennem Zip It Agency får Sebago-sko kendte og fornyede kræfter i Danmark. Foto: Sebago

Den klassiske Sebago-sko skal tilbage på de rette hylder - Mads Bruun-Larsen udnævnt som ny agent

Sejlerskoen går aldrig af mode, påpeger Mads Bruun-Larsen, der gennem sit firma Zip It Agency i forvejen repræsenterer ankerkendte mærker som Zhik og Secumar. Håbet er at gøre Sebago mere synlig på det danske marked.

Af Sara Sulkjær |

Sebago-skoen skal tilbage, hvor den hører hjemme - i de rette butikker, som har en kærlighed for unikke, klassiske sko.

Det mener Trendmark, der står bag det klassiske sko-brand. I jagten på at nå de danske butikshylder har brandet fået en ny dansk agent i form af Zip It Agencys ejer, Mads Bruun-Larsen med på holdet.

Håndsyede klassikere

Gennem Zip It Agency repræsenterer Bruun-Larsen i forvejen ankerkendte brands som Zhik, Lizard, Secumar og North Sails. En liste, der nu forlænges med Sebago-skoen, som Zip It-ejeren altid har haft en forkærlighed for:

- Jeg er vildt begejstret. Jeg har personligt altid selv været vild med Sebago. Det er ikke mange brands, som har formået at have succes med et klassisk brand i så mange år som Sebago. Det var det helt rigtige brand, som passer ind sammen med vores andre brands, understreger Bruun-Larsen overfor Minbaad.dk og uddyber:

- Kursen er sat for Sebago-sko i Danmark, og vi vil gøre dem endnu mere synlige på det danske marked og udbrede budskabet om, hvor netop disse håndsyede klassikere er så unikke og aldrig går af mode.

Hvem er Sebago?

Sebago blev grundlagt i 1946 af de tre venner Daniel J. Wellehan, Sr., William Beaudoin og Joseph Cordeau, alle tre født og opvokset i New England. Den første sko, de lancerede, var en håndsyet penny loafer. Sebagos penny loafer var inspireret af den populære indianske mokkasin og viste for første gang firmaets patenterede måde at sætte sålen, randen og overlæderet sammen på.

Det var en stor succes. Med stærkt udgangspunkt i kvalitet og stil ekspanderede Sebago hurtigt. I 1954 rundede de produktionen af deres sko nr. 1.000.000, og Sebagos sko blev solgt i de største amerikanske stormagasiner. Gennem 1950’erne og 1960’erne udvidede Sebago deres kollektion med nye modeller til kvinder og begyndte at eksportere til udlandet.

I 1970 lancerede Sebago deres til dato mest genkendelige sko: Den ikoniske ”Dockside”-sejlersko. Kendt for den håndsyede mokkasin-konstruktion, skridsikre gummisål og rustfri eyelets er Docksides stadig en ikonisk silhouette, der bæres af både mænd, kvinder og børn.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader