Gå til hoved-indhold
Udstyr
Udstyr

Sejlerne vælger Zhik Superwarm fremfor klassiske tørdragter

En højere bevægelsesfrihed har fået flere jollesejlere til at kigge mod den populære Superwarm-serie. En serie, der blandt andet byder på klassiske longjohns og toppe. Også i de tidligere sommermåneder kan serien anvendes.

Af Sara Sulkjær |

Neoprendragter hitter blandt landets jollesejlere. Ikke mindst Zhik Superwarm-produkterne, der består af en X-og V-serie med henholdsvis 2/3 mm neopren og 3 mm neopren, er i høj kurs:

- Flere og flere jollesejlere vælger Zhik Superwarm til sejlads i de koldere måneder fremfor en tørdragt.  Fordelen ved de varme neoprendragter er, at man har en langt bedre bevægelsesfrihed, forklarer dansk agent for Zhik-produkterne, Mads Bruun-Larsen.

Kan bruges frem til maj

Det er dog ikke kun, når temperaturen er lav, og sneen daler mod havoverfladen, at Superwarm-serien kan hives ned fra hylden. 

- De todelte dragter med en longjohn-underdel gør, at man kan bruge den i kombination med en lycra eller tyndere neoprentop, når det bliver varmere. På den måde man kan med relativt få enheder sejle i Superwarm fra september til maj, siger Mads Bruun-Larsen og fortsætter:

- Det er kun i de varme måneder, at den bliver for varm. Tilsvarende giver en tørdragt kun mening i de helt kolde måneder.

Husk en følgebåd

De varme dragter til trods er sejlads i vintermånederne ikke ufarligt. Derfor bør jollesejlerne sikre sig, inden kursen sættes mod det åbne vand:

- Kombinationen af bevægelsesfrihed og at kunne holde sig varm er ikke altid nem. Når vi anbefaler sejlads i Superwarm i de helt kolde måneder, er det kun til jollesejlere, som er på vandet med en følgebåd og har mulighed for at komme hurtigt i land, hvis uheldet er ude, forklarer Mads Bruun-Larsen og understreger:

- Man skal ikke ligge i timer og vente på hjælp i en våddragt i tre grader varmt vand.

Du kan finde mere information om produkterne på www.zip-it.dk eller ved at tage kontakt til Mads Bruun-Larsen på mads@zip-it.agency eller 51 21 55 81.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader