Gå til hoved-indhold
Udstyr
RescueME PLB3 sender, når den er aktiveret, et AIS mand over bord signal, som vil blive opfanget af alle AIS udstyret fartøjer inden for VHF radio rækkevidde og plottet ind på en tilsluttet kortplotter eller ECDIS system. PR-foto

Ny rescueME PLB3: Livreddende personlig nødsender med AIS og mobilapp

Ocean Signal lancerer rescueME PLB3 – Cospas-Sarsat-godkendt livreddende personlig nødsender med AIS og mobilapp i ét kompakt udgave til sejlere. Det præsenteres på verdens største udstyrsmesse, Mets i Holland i næste uge.

Af Troels Lykke |

Ved at kombinere flere niveauer af integreret signalteknologi inden for et personlig nødsendere, tilbyder den nyligt Cospas-Sarsat godkendte Ocean Signal rescueME PLB3 sejlere en kraftfuld sikkerhedsløsning til hurtig redning i en mand over bord (MOB) nødsituation.

Den næste generation PLB3 forener to forskellige nøglesystemer for at give en overlevende den bedste chance for hurtigt at advare andre om en nødsituation – drage fordel af Cospas-Sarsat redningstjenesternes globale reaktionskapacitet, mens den også bruger AIS-teknologi til at angive en MOB-position til nærliggende fartøjer for øjeblikkelig hjælp.

Designet til installation i en redningsvest til semi-automatisk aktivering ved oppustning, integrerer Ocean Signal PLB3 GNSS (Global Navigation Satellite System) positionering, 406 MHz, 121,5 MHz signaler og AIS transmission samt den nye Galileo Return Link Service (RLS) ) teknologi, for at levere en omfattende og komplet kommunikationsforbindelse til nødtjenester, selvom den overlevende er uarbejdsdygtig.

Ocean Signal har også introduceret Near Field Communications (NFC) i rescueME PLB3, hvilket frigør en ny måde for beacon-ejere at overvåge deres nødsendere, gennemgå selvtestresultater, se GNSS-testplaceringer og overvåge nødsenderes ydeevne og vedligeholdelse.

Ved blot at holde en mobiltelefon over nødsenderens udpegede NFC-område, overføres de seneste oplysninger automatisk til Ocean Signal-mobilappen til visning.

RescueME PLB3 sender, når den er aktiveret, et AIS mand over bord signal, som vil blive opfanget af alle AIS udstyret fartøjer inden for VHF radio rækkevidde og plottet ind på en tilsluttet kortplotter eller ECDIS system. Se video i bunden af artikel.

Samtidig vil et 406 MHz nødsignal hurtigt og præcist videresende positionen til et verdensomspændende netværk af Cospas-Sarsat søge- og redningssatellitter for at advare eftersøgning og redning af en person i alvorlig og overhængende fare, hvilket udløser en international reaktion, der vil videresendes til den bedst egnede redningstjeneste for den overlevendes placering.

Tilbyder vital tryghed i en livstruende nødsituation

PLB3 er kompatibel med Return Link Service (RLS) alarmteknologi og kan give brugeren en bekræftelse på, at det internationale satellitsystem har modtaget deres nødbesked og placering.

Ocean Signal AIS personlige nødsendere har flere indbyggede lokale hjælpemidler til lokalisering i form af 121 MHz målsøgningssignalet plus synlige og infrarøde strobelys, som vil være operationelle for at guide assistance direkte til stedet, især om natten, eller andre redninger med lav sigtbarhed.

For sejlere, der opererer i relativt tæt nærhed af andre fartøjer, vil den mest sandsynlige kilde til en hurtig redning komme fra et af de fartøjer, der vil være blevet alarmeret af AIS MOB-signalet. Hvis dette signal ikke modtages af et fartøj inden for rækkevidde, vil det globale 406 MHz-satellitsystem udløse et svar, der passer til stedet.

Ocean Signals administrerende direktør James Hewitt: 

- Som svar på en betydelig efterspørgsel efter en brugervenlig og kompakt AIS MOB-enhed og Cospas-Sarsat PLB i én pakke, tilbyder PLB3 alle sejlere et nyt sikkerhedsniveau, der vil hjælpe med at redde flere liv, samtidig med at hjælpe redningsberedskabet med at lokalisere og hjælpe overlevende. Ikke kun leverede vi det i den nye PLB3, men tilføjelsen af ​​NFC og den nye mobilapp gør vores teknologi mere brugervenlig og giver vores kunder den teknologi, de forventer.

Ocean Signal har udviklet en række sikkerhedsanordninger, der er kendt for deres innovative design, funktionalitet og funktioner, så vi er glade for at udvide de løsninger, der er tilgængelige for kunder med denne banebrydende enhed.

- Ocean Signal anbefaler, at alle, der tager en båd offshore, skal have både 406 MHz og AIS for at optimere deres chancer for at advare andre om en nødsituation. AIS-funktionen er mest effektiv, når der sandsynligvis vil være fartøjer inden for VHF-radio, hvor nødalarmen vil blive opfanget af AIS-modtagere, da disse fartøjer så vil have al den information, de behøver for at ændre kurs og tilbyde assistance med eftersøgnings- og redningsoperationer ."

Multifuntionelle clips 

Ocean Signal nødsendere har innovative designelementer og multifunktionelle clips for at sikre, at enheden nemt kan installeres i en redningsvest eller bæres på en brugers person.

Den robuste og vandtætte rescueME PLB3 vejer kun 0,42 lbs (190 g) og måler 7,87 tommer / 20 cm (L) x 1,41 tommer / 3,6 cm (B) x 1,81 tommer / 3,0 cm (D). Den er MEOSAR-kompatibel og i stand til at fungere i 24 timer med en batterilevetid på fem år.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader