Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
To fabriksnye Marex 375 og 310 blev leveret forleden hos Reese Marin i Aabenraa. Foto: Reese

Danmarks mest erfarne bådhandler Henrik Reese er optimistisk men nye bådkøbere er lige nu lidt afventende

- Generelt i hele EU føler og hører vi fra vores kollegaer, at de nye bådkøbere er afventende pt., men vi har også været rigtig langt fremme med bådsalget fra 2019 til 2023, siger Henrik Reese, der lige nu sælger godt til det nordtyske marked, siger Resse fra Reese Marin til motorbaadsnyt.dk.

Af Troels Lykke |

Motorbaadsnyt.dk får en snak med Henrik Reese fra Reese Marin.

- Vi er netop blevet færdig med de sidste 2. leveringer inden ferien en Marex 310 Sun Cruiser skal til et tysk ægtepar fra Cuxhafen, mens en Marex 375 skal til Sjælland, siger Henrik Reese fra Reese Marin i Aabenraa.

Dog sælger vi flest Marex-både til det nordtyske pt. det skyldes at de tyske sejlere ikke var fremme under Corona som vores danske købere var det tyskerne er mere kommet på bagsiden af Corona 

Så rigtig fint vi har det nordtyske marked ned til Düsseldorf med i vores importør og ene forhandlerkontrakt, som vi nu har haft i 25 år  et super sammenarbejde og en stor sam forståelse.

Afventende marked i EU

- Generelt i hele EU føler og hører vi fra vores kollegaer, at de nye bådkøbere er lidt afventende pt., men vi har også været rigtig langt fremme med bådsalget fra 2019 til 2023.  Så det er nok bare ved at være normale bådsalgsår igen, som vi måske stille har glemt lidt.

For 2024/25 har vi store forventninger til Marex nye Flagskib MAREX 440, som vi har verdenspremiere på Cannes bådudstilling.

På den har vi allerede flere gode reserveringer til 2024 og 2025.

Fem kæmpe Targa-både i Danmark

- Og fra Targa værftet den Nye Targa 41, som vi allerede på tegningerne har solgt af de samme gælder Targas flagskib Targa 46, hvor der fra næste år sejler fem styks i Danmark, siger Reese.

- På sejlbådssiden ser det straks meget værre ud, da vores Hanse  og Dehler værft har haft så mange ordre, at de skulle gøres helt færdig i 2023, hvorfor ny bestillinger først kunne komme på tale i 2024.

Lange leveringstider

- Og med så lange leveringstider bliver det rigtig svært at holde fast på køberne og få en kontrakt i hus med så lange leveringstider så vi ser frem til 2024 hvor vi forhåbentlig kan sætte turbo på salget af de nye meget spændend Hanse-modeller 410, 460 og 510.

Så første halvår i 2023 er vi godt tilfredse med trods en lille nedgang i volumen for salg af nye sejl og motorbåde i forhold til 2020, 2021 og 2023. Så vi er glade og ser frem, slutter Danmarks meste erfarne bådhandler Henrik Reese.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader