Nordship 440 Dæk Salon bygges på 6 til 8 måneder - få rundvisning og se flot aptering i Khaya Mahogni
Nordship 420 DS, tegnet af Lars Buchwald og Arne Borghein, blev der solgt en måske to af på boot forleden. Båden med ny køl med vægten dybere placeret, højere mast og mere sejlareal og vantene er placeret helt ude i borde. Vi var om bord på båden, der er smuk, men ikke helt billig.
Ejer af Nordship, Thomas Dan Hougaard, som vi besøgte på boot-udstillingen i Düsseldorf i januar 2024, viste os rundt på Nordship 440, der har fået fast bovspryd til flyvesejlene, men båden er stadig stærk med stålramme, der holder rig og køl helt fast.
Skaftet på kølen er blevet lettere og buben i bly er blevet tungere, der giver bedre sejlegenskaber.
Sejlklar fra 5,8 mio. kr. - inklusiv ekstraudstyr
Bådens aptering falder man i svime over, her er en masse khaya-mahogni. Det er dansk bådebyggerhåndværk, når det er bedst.
Der er solgt mere end fem Nordship 420 DS, der koster 5,8 mio. kroner sejlklar, men så er det også med alverdens ekstraudstyr, bovpropel, foldepropel, Elvstrøm Epex laminat-sejl og meget, meget andet.
Fraprisen er på 4,5 mio. kroner. Men det tager da også mellem 6 til 8 måneder om at bygge en ny.
Nordship oplyser i dag, at en dansker, der bor i Tyskland har købt en Nordship 440 DS på boot-bådudstillingen og at man er tæt på, at endnu en sejler fra Tyskland køber en Nordship 440 DS.
Nordship 420 DS
 LOA 12,80m
 LWL 10,80m
 Bredde 4,00m
 Dybgang 1,90m
 Mange træk muligheder, løfte-køle, tvilling køl og dobbelt ror
 Storsejl 50 m2
 Fok 34 m2
 Ferskvandstank 370l
 Brændstoftank 375l
 Vægt 10.500 kg
 Køl 3.600 kg
 Pris fra 4,5 mio. - med ekstraudstyr 5,8 mio. kr.
 Værft Nordship - se flere billeder
















