Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Den nye DRAGONFLY 36 vil blive vist frem første gang på boot Düsseldorf 2025, men bliver også vist frem på Boat Show i Fredericia til februar 2025. Topfarten bliver cirka 23 knob, når den løfter luv skrog.
Kort Nyt
DRAGONFLY 36 får et stort dobbeltzone cockpit, hvor alle liner bliver ført til 4 elektriske spil agter i cockpittet.
Kort Nyt
Pontoner og hovedskrog bliver med negativ stævn, der gør båden hurtigere.
Kort Nyt
- Vi har taget alt det bedste fra Dragonfly 40eren og smidt i Dragonfly 36eren, der dog også har fået sit eget, nye look, siger Jens Quorning.
Kort Nyt

Dragonfly 36 Performance Cruiser kan sejle 23 knob - fås som tur- eller performancebåd med højere mast

Efter 2,5 års udvikling, kan vi nu med stolthed introducere det nyeste medlem i Dragonfly Range, den nye Dragonfly 36 med wave-piercing ponton design, fortæller direktør Jens Quorning. Båden i glasfiber og med kulfibermast kan ses i 2025 på udstillinger i Düsseldorf og Fredericia.

Af Troels Lykke |

Dragonfly 36 sætter helt nye standarder for hurtig og komfortabel sejlads med fokus på komfort, performance, praktikalitet, enkel håndtering - selv med en mindre besætning eller til solosejlads, såden lyder det selvsikkert fra Quorning Boats i Skærbæk.

Dragonfly 36, der bliver lillesøster til Dragonfly 40, bliver tilbudt i to versioner, begge med carbon mast, enten 16,5 meters højde eller 18,0 til ræs.

TOURING versionen med selvslående fok samt PERFORMANCE versionen med en højere rig, overlappende genua og et større sejlareal, for endnu mere power.

- Det er ikke en racer men kan levere herlig cruising og du kan komme hurtigt i en Fyn rundt kapsejlads, og du vil kunne sejle den alene eller med to mand, da hal og fald er ført tilbage og den leveres med Elvstrøm Sails, som vi plejer, siger Jens Quorning, der allerede har solgt ni af bådtypen, alene på tegninger, forklarer direktør Jens Quorning til minbaad.dk. 

Alle ni Dragon 36ere er solgt til udlandet.

Wave-piercing ponton design

Begge versioner kommer med den nye generation af wave-piercing ponton design, som ydermere er ført videre til hovedskroget, dette giver en hurtigere, mere sikker og komfortabel sejlads.

Det faste bovspryd sørger for let håndtering af let-vinds-sejl samt ved ankring. Desuden tilbyder Dragonfly 36 et stort dobbeltzone cockpit, hvor alle liner bliver ført til 4 elektriske spil agter i cockpittet.

Ask eller elmetræ interiør

Om læ tilbyder den nye Dragonfly 36 et eksklusivt interiørdesign som standard i asketræ (elmetræ som option) med dobbelt for- og agter kahyt, separat toilet, et moderne pantry samt en rummelig spiseplads til hyggelige sammenkomster for familie og venner.

Bredde reduceres fra 8,12 til 3,7 meter

Det unikke og revolutionerende DRAGONFLY SWING WING system – som blev introduceret for 35 år siden – reducerer enkelt og hurtigt bådens samlede bredde fra 8,12 m til 3,7 m uden brug af værktøj.

Dragonfly 36 introducerer for første gang en kompositsammensat højteknologisk konstruktion, der gør DRAGONFLY SWING WING-systemet enklere, lettere, stærkere og nemmere at vedligeholde.

- Vi har lavet nye forme og værktøjer i produktionen af båden, så der bliver langt færre rustfrie beslag mellem vinger og skrog, det bliver istedet i komposit, det er noget som sænker prisen på båden. Det er en glasfiberbåd i vinylester med kulfiberforstærkninger, hvor der er høje kræfter fra vingerne ved hovedskottet, forklarer Jens Quorning.

Starter fra 4,6 mio. kr.

Startpris, sejlklar med Elvstrøm Sails er prisen 4,6 mio. kroner for den nye Dragonfly 36.

Båden vises frem på boot Düsseldorf 2025 i januar og en måned efter vises den frem på Boat Show i Fredericia. Læs mere om båden: dragonfly.dk/new-dragonfly-36

Motor
content-loader
content-loader
content-loader