Gå til hoved-indhold
Storsejlet håndteres let med Park Avenue BommenKort Nyt
Storsejlet på X-40eren håndteres let med Park Avenue Bommen.

X-40 skydes af på mitbaadmarked.dk

X-40 sejler Bo Bøje skifter til Xp44. Derfor er båden nu til salg på mitbaadmarked.dk. Læs om en fire år brugt X-40 med to år yngre kulfibermast og Park Avenue Bom.

Af Troels Lykke |

Vi vil bare lige fortælle det: Husk du gratis kan sætte din båd til salg på www.mitbaadmarked.dk og derfor reklamerer vi for vores brugtbåds-site, ved at fortælle om denne X-40.

Bo Bøje fra Korsør skriver til minbaad.dk:

X- 40 med alt i udstyr sælges – båden er optimeret med henblik på såvel tur som kapsejlads – jeg sælger båden da jeg har bestilt den nye Xp44 – til levering i april næste år.

Båden har en meget let high modul kulfiber mast som gør båden meget stabil og en fornøjelse at sejle selv for en lille besætning. Det er mærkbart, hvad masten betyder for bådens stabilitet.

Jeg bestilte båden hos X-Yachts i 2007 med alumast men da jeg ønskede en mere stabil båd, fik jeg eftermonteret kulfibermast i 2009 hos Nordic Mast.

Masten har Harken Y track så vognene i storsejlet parkerer skiftevis til hver side når storsejlet bjærges, derved bliver stakhøjden kun halv højde.

Storsejlet håndteres let med Park Avenue Bommen –  man  lader blot storsejlfaldet gå og så ligger storsejlet ned i bommen.

Hækstaget betjenes med trykknapper i begge sider af båden og betjenes via en Holmatro el hydralic motor – det er hurtig og bekvemt, skriver Bo Bøje.

Se hvad X-40eren koster: http://mitbaadmarked.dk/annoncer/singlevisning-af-annoncer/article/x-40-yachts/

Motor
content-loader
content-loader
content-loader