Gå til hoved-indhold
Sejlklubber
For Nordjydsk Windsurfing Klub i udkanten af Nørresundby var Havnens Dag et ægte tilløbsstykke med anslået 300 gæster i dagens løb. PR-foto

Nye medlemmer strømmer til Nordjydsk Windsurfing Klub efter Havnens Dag

Nordjydsk Windsurfing Klub forventer 30-40 nye medlemmer oven på Havnens Dag. Klar strategi for markedsføring, tilbud og rekruttering forklarer succesen, fortæller klubbens næstformand.

Af Troels lykke |

Aalborg afviklede Havnens Dag lørdag den 1. juni. Især for Nordjydsk Windsurfing Klub i udkanten af Nørresundby var dagen et ægte tilløbsstykke med anslået 300 gæster i dagens løb.

En del af besøgstallet kan forklares med deltagere ved DM i SUP og Aalborg SUP Crossing samme dag, skriver Dansk Sejlunion til bådpressen.

Alligevel er tallet bemærkelsesværdigt for en enkelt klub - og endnu mere, når man også indregner, at cirka halvdelen af alle gæster nåede at prøve en aktivitet.

- Vi har lavet et system, så man kan booke aktiviteter på forhånd. På den måde kan vi få mange igennem uden ventetid, forklarer Bent Niss, næstformand i Nordjydsk Windsurfing Klub (NWK).

Klubben benytter onlinesystemet nemtilmeld.dk. For at finde NWK's aktiviteter går man ind på adressen nwk.nemtilmeld.dk.

Et konkret tilbud i hånden

NWK har en klar strategi om at bruge Havnens Dag og andre åben hus-arrangementer til at rekruttere nye medlemmer. Et effektivt bookingsystem er et vigtigt værktøj i den forbindelse - men der skal mere til.

- Det er også vigtigt at give gæsterne et konkret tilbud i hånden så snart, de har prøvet en aktivitet, forklarer Bent Niss.

Derfor er NWK bevidst om at stå klar med tilbud om nye skolehold for stand up paddle og windsurfing, så snart gæsterne kommer i land fra deres prøveaktivitet.

Nye medlemmer hver dag

- Vi får to-tre nye medlemmer om dagen her i ugerne efter Havnens Dag. Jeg vil tro, vi ender på 30-40 nye medlemmer i alt, spår Bent Niss.

Nordjydsk Windsurfing Klub har over de senere år oplevet en eksplosiv medlemsfremgang - alt sammen som direkte afsæt i klare strategiske mål, hvor klubben arbejder systematisk med markedsføring og attraktive medlemstilbud.

På samme måde har klubben en plan for Havnens Dag. Aktiviteterne bliver markedsført systematisk på Facebook i dagene op til. Klubbens medlemmer giver en hånd med ved at dele opslagene på deres personlige Facebooksider. Samtidig er der artikler i lokale ugeaviser.

Alt i alt betyder markedsføringen, at budskabet når ud til mange i Aalborg-området.

Flere dage med åbent hus

- For os er Havnens Dag blot én ud af fire planlagte åbent hus-dage hen over sæsonen. Vi har åbent hus i april, juni (Havnens dag, red.), juli og august. Hver gang får vi mange nye medlemmer, fordi vi kobler prøveaktiviteten med et konkret medlemstilbud, forklarer Bent Niss.

I 2017 blev Bent Niss hædret med Dansk Sejlunions Klubudviklingspris for sit store og imponerende arbejde med at vende medlemsudviklingen i NWK.   

Motor
content-loader
content-loader
content-loader