Gå til hoved-indhold
Test
Test
Test

Joystik i ny Marex 360 Cabriolet Cruiser med to Mercury-motorer gør havnemanøvre til en leg

Motorbaadsnyt.dk har været i Aabenraa og teste den nye Marex 360 Cabriolet Cruiser. Med 2 x Mercury 270 hk, går havnemanøvrene som en leg viser video. Se to videoer om den norske båd.

Af Troels lykke |

Marex 360 Cabriolet Cruiser har masser af nytænkning og hjerte for kvalitet, lyder det fra importør fra Reese Marin, Kasper Reese.

Men det var faderen Henrik Reese, som tog med motorbaadsnyt.dk på Aabenraa Fjord sidste år, hvor vi fik sejlet et par timer med den norske båd, der allerede er solgt til en dansker.

Vi kan skrive under på at båden sejler godt, også når den sejler en topfart på op mod 35 knob med to Mercury 270 dieselmotorer. Den planer bedst med cirka 26 knob og du kan fint tale om bord, der var stort set ingen larm fra de to motorer.

Toilettet er virkelig stort og har separat bruseniche. Forkahytten er der at ejerne sover, her er lys og god plads, og skabsplads til det der er brug for. I bagbord side er der en fin stikkøje, hvor der fint kan sove to personer.

Cockpittet er det bedste - plads og udsigt

Men det er oppe i cockpittet, at Marex 360 Cabriolet Cruiser vinder bådejerens hjerte. Her er god plads til 4-5 personer eller lidt flere. Man sidder blødt, højt og det er let at styre på rattet, der ikke har noget friktion på nogen måde.  Samtidig har man har et fint 360 grader udsyn. 

Pilotsædet er møntet på kaptajnen, og det skrå instrumentbræt ligger op til 2 x navigationsplotter for at skabe et smartere overblik. Båden har to store Simrad-plottere, hvor der er bakkamera i bagbord skærm.

Længere tilbage i cockpittet er et fint pantry, hvor et ekstra bord kan vippes op. Godt tænkt af Marex. Cockpittet virker rummeligt og lige denne model fra Marex falder godt ind til de undertegnede, da man ikke har villet for meget, her er en stor siddegruppe, hvor der er god plads omkring. 

Plads er der også agter, hvor der er en stor badeplatform og et fint rum, hvor du kan placere fortøjninger og andet.

Smart med joystick

Nu udstilles den på Copenhagen Boat Show i Ishøj fra 30. august 2019.

- Du kan få den med en motor, vi har solgt en med Volvo Penta-motor, en rigtig fin motor, men du kan også få den med to Mercury 250 hk motorer, hvor du betaler 60.000 kr. ekstra. Her får du en smart joystick-funktion, der gør det let at sejle inde i havnen, hvor man har brug for at kunne sejle sidelæns. Den er også med SkyHawk, så båden kan sættes helt præcist via gps, så man fint kan sætte fendere og fortøjning på uden stress, forklarer Henrik Reese.

Om bord hersker ægte lounge-stemning, og møblement samt apteringen er udført i luksuriøse materialer.

Marex har formået at skabe plads til ti personer omkring spisebordet. Pantryet med integreret vinskab findes oppe i båden. 

Bred walkaround  og anmelderrost cabriolettag

Det er på denne model muligt at åbne en sektion af forruden for hurtig adgang til fordæk. Sidedækket er dog stadig højt prioriteret med en sikker walkaround-bredde på 28 cm. 

Det anmelderroste cabriolettag, som er kendt fra forgængeren (Marex 350 CC), har man bibeholdt, men relanceret i en opdateret version. 

Kalechen agter trækkes ud og monteres på blot få sekunder, som man kender det fra Marex 310 og Marex 375, forklarer Kasper Reese.

Marex 360 er tilgængelig i en version med både kort og lang badeplatform. 

Marex 360 Cabriolet Cruiser

Længde     11.49 m

Bredde        3.49 m

Dybde         1.10 m

Marex 360 Cabriolet Cruiser med 1xD6-400 Volvo Penta-motor koster med standardudstyr 2.628.000 kroner inklusiv 25 % moms.

Testbåden med diverse udstyr, elektronik, inklusiv 2 x 270 hk Mercury motor og joystick, koster 3,1 mio. kroner.

Marex forhandles af Reese Marin i Aabenraa.

Motor
content-loader
content-loader
content-loader