Gå til hoved-indhold

Covid-19 tvinger Evinrude til at droppe produktionen af påhængsmotorer

Firmaet bag Evinrude-motorerne, BRP, er hårdt ramt af coronavirussen. Der kan derfor ikke længere bestilles påhængsmotorer fra virksomhedens fabrikker.

Volvo Pentas V6-280 har flere kræfter end en V8'er og bruger mindre brændstof

Volvo Penta V6-280 DPS har mange fordele med VVT-teknik. Den nye V6'er har 70 kilo laveret vægt og bruger 25 procent mindre brændstof og har en stor accelleration, forklarer mekaniker-lærling Malte Kofoed fra Volvo Penta-forhandler, vi mødte i Ishøj.

Mercury Marine hjælper trængte bådejere - opgrader din motor før sæsonen starter

Annonce: Når modellen er fundet, er næste skridt at kontakte sin bådforhandler for at aftale tid til montering af den nye motor, og afmontering af den gamle, udtjente model. På denne tid af året handler det om at være hurtig, fortæller Jørgensen & Dahl.

Yanmar udvider outputområde fra 40 til 640 hestekræfter

Yanmark kan nu levere løsninger til et bredere marked og dermed en større kundekreds. Det sker med 485 til 640 hestekræfters 6LF- og 6LT-motorer, der er ideelle til fritidsbåde og lettere kommercielle både.

Georg Stage underviser elever i brug af Mercurys påhængsmotorer

skoleskibet Georg Stage har som noget nyt i år indkøbt Mercury påhængsmotorer, som benyttes til et grundigt kursus om påhængsmotorens opbygning, inklusiv fejlsøgning, i undervisningen.

Bådskam: Feriesejlads i motorbåd er mere CO2-tung end mindre flyvetur

»Det er på tide at føle bådskam. At transportere sig med motorkraft på vandet er at benytte sig af et teknologisk miljøsvin,« konstaterede norsk redaktør efter undersøgelse. Ifølge tal fra Miljødirektoratet i Norge udledte fritidsbåde 531.000 ton CO2 i 2017.

Miljøproblem i København: 5 ud af 27 kanal- og havnerundfartsbåde sejler på diesel

Ifølge Det Økologiske Råd udleder alle havnebåde tilsammen årligt den samme mængde kvælstofilter (NOx) som en benzinbil, der kører 5.000 gange rundt om jorden.

Floor Yachts tror især på hybrid-motorer i Danmark i nærmeste fremtid

Greenline-importør Michael Floor fra Floor Yachts i Randers forklarer her om de tre varianter af motorer, som det slovenske firma tilbyder. - Især motorer med el og diesel tror jeg, at danskerne vil tage til sig. Rent el er det ikke alle, der er klar på endnu, siger Michael Floor til…

Vælg selv farve på ny V6-påhængsmotor fra Mercury

I Danmark fås motoren med i alt seks farvekombinationer. Den 215 kg lette motor erstatter Verado L4-modellerne, der havde et højere brændstofforbrug.

Ildslukker Blazecut overvåger motorrum døgnet rundt - gas udløses ved varme

Gasfyldt slange slukker automatisk ildebrand, forklarer Watski.dk.