Gå til hoved-indhold

Superyachts strandet på Mallorca efter corona - må ikke forlade lukket havn

På Mallorca må ingen både forlade havnen, kun hvis det tjener sikkerhedsformål.

Havnene skal rapportere om fremmede både efter grænselukning

I weekenden valgte regeringen at lukke landets grænser som et led i inddæmningen af det corona-udbrud, der har lammet det danske samfund. I Odsherred er tre havne berørt og har dermed fået ekstra en ekstra opgave. Tuborg Havn har ikke haft besøg af udenlandske sejlere.

Sundby Mors Havn skal fikses for 2,2 mio. kroner efter flydemole drev i højvande i februar

Under uvejret 9. februar rev dele af flydemolen omkring havnen sig løs fra fortøjningerne og flød ind i havnen blandt både og bådebroerne.

Ti husbåde skal skabe nyt liv i Grenaa Marina

Der bliver længere mellem sejlerne i Grenaa. Marinaen søger derfor nye veje med husbåde fra Zunshine Living, der kan trække anderledes målgruppe mod havneområdet.

57-årig sejler faldt i vandet da han sprang fra sin båd i Ålbæk

En mand fra Nordjylland fik sig ufrivilligt en kold overraskelse, da han lørdag aften ville springe i land fra en båd i Ålbæk Havn. På den glatte bådebro mistede han fodfæstet og faldt i vandet, der kun var få grader over frysepunktet.

Redningskransene i Aarhus bruges til at fiske fodbolde op med

Redningskransene ved boldbanen på Havnepladsen i Aarhus er ofte i brug. Men ikke til det tiltænkte formål.

Lystsejlere besøgte havnene mere i Lemvig og Thyborøn i 2019

Lystbådesejlere er strømmet til havnene i Lemvig og Thyborøn i 2019, og der er en pæn fremgang i antal besøgende i forhold til 2018. Danskere er de fleste, men mange gæster kommer også fra Tyskland, Holland og Norge.

Sommerhavne: I Sundby-Hvorup inviteres gæstesejlerne på fællesmiddag

Sejlermiljøet lever i bedste velgående i den nordlige Limfjord, hvor en rolig og imødekommende atmosfære lokker. Trimaran 46-sejler Niels Andersen fortæller om den oversete privathavn.

Lystsejlere har mere end fordoblet deres forbrug i de danske havne

De sejlende turister bruger tre gange så mange penge i de danske havne som for bare 10 år siden. Det skaber et kæmpe vækstpotentiale for havnene og området omkring.

Miljøskibe til 27 millioner har ikke sejlet en eneste sømil

I 2013 købte Miljøstyrelsen to katamaranskibe i England, Sif og Frigg, som skulle overvåge det danske havmiljø. Men siden 2015 har de ligget i Svendborg og ikke sejlet én sømil, fordi styrelsen ikke har arbejdet professionelt fra start, mener Danske Maritime.