Gå til hoved-indhold

1.st Mate - mand-over-bord-system via motor og mobil giver Mercury Marine flot innovationspris

1st Mate er et sikkerhedssystem, der integreres i bådens motor og sender advarsler via mobilen. Kaptajnen og op til syv passagerer er hver iført en bærbar enhed, der monitoreres af en app på telefonen.

Mercurys Active Trim justerer automatisk påhængsmotorens vinkel under sejlads

Højteknologiske Active Trim leveres fra 2021 som standardudstyr ved køb af en Mercury-påhængsmotor i størrelsen 175 hestekræfter og op.

Suzuki lancerer den nyeste dobbeltpropellede påhængsmotor DF300B

Suzuki Motor Corporation præsenterer i år den nye DF300B, som er den nyeste påhængsmotor, der tilslutter sig Suzukis eksisterende GEKI-serie bestående af dobbeltpropellede påhængsmotorer.

Mercury Marine skal levere påhængsmotorer til Alumacraft, Manitou, Quintrex og Stacer.

Mercury Marine er indgået i et strategisk samarbejde med BRP om at være den foretrukne leverandør til bådmærkerne Alumacraft, Manitou, Quintrex & Stacer.

Covid-19 tvinger Evinrude til at droppe produktionen af påhængsmotorer

Firmaet bag Evinrude-motorerne, BRP, er hårdt ramt af coronavirussen. Der kan derfor ikke længere bestilles påhængsmotorer fra virksomhedens fabrikker.

Volvo Pentas V6-280 har flere kræfter end en V8'er og bruger mindre brændstof

Volvo Penta V6-280 DPS har mange fordele med VVT-teknik. Den nye V6'er har 70 kilo laveret vægt og bruger 25 procent mindre brændstof og har en stor accelleration, forklarer mekaniker-lærling Malte Kofoed fra Volvo Penta-forhandler, vi mødte i Ishøj.

Mercury Marine hjælper trængte bådejere - opgrader din motor før sæsonen starter

Annonce: Når modellen er fundet, er næste skridt at kontakte sin bådforhandler for at aftale tid til montering af den nye motor, og afmontering af den gamle, udtjente model. På denne tid af året handler det om at være hurtig, fortæller Jørgensen & Dahl.

Yanmar udvider outputområde fra 40 til 640 hestekræfter

Yanmark kan nu levere løsninger til et bredere marked og dermed en større kundekreds. Det sker med 485 til 640 hestekræfters 6LF- og 6LT-motorer, der er ideelle til fritidsbåde og lettere kommercielle både.

SeaDrive el-motor placeret i drevet giver naturlig afkøling

Den norske SeaDrive el-motor er placeret i selve drevet, under vandlinjen. Det gør at motoren får en får en naturlig afkøling, og gør systemet enklere og billigere. SeaDrive er både til sejl- og motorbåde.

Georg Stage underviser elever i brug af Mercurys påhængsmotorer

skoleskibet Georg Stage har som noget nyt i år indkøbt Mercury påhængsmotorer, som benyttes til et grundigt kursus om påhængsmotorens opbygning, inklusiv fejlsøgning, i undervisningen.